måndag 19 november 2007

På upptäcktsfärd i lagårn...

Den gamla ladugården är numera garage, hobbyrum, snickeri, verkstad o mest förråd! Försökte att rensa o slänga i somras. En del saker har kastats och en del är på väg. Massor är ställt / lagt in i hobbyrummet för loppis. Vi hade byaloppis i somras, men tyvärr fanns det "dom" som rev ner våra anslag!! Jag fick ändå sålt en hel del, men inte syns det på alla saker tycker jag. Jag o mina byakompisar försöker igen nästa sommar.
Idag tänkte jag gå o hämta några saker som jag vet finns där. Men inte hittade jag dom inte! Jag hade med mig kameran o fotade lite grann istället.


Den här specialhyllan är nog kvar sedan min farfar hade affär. Jag kom ihåg att pappa hade sina verktyg i den i sin "verkstad". När vi byggde hus fick vi den, eller rättare sagt jag tyckte hyllan var så snygg så jag ville ha den, helst inne!! För något år sedan då ville jag ta in den. Men min make tyckte att han skulle göra en ny istället för att fixa till den här. OK, sa jag! Den hyllan hade vi som filmhylla för alla våra video- o dvd-filmer. Nu står den i hobbyrummet!! Den här hyllan står i "porten" så här hamnar det mesta som inte hittar rätt ställe på en gång! (Å blir sen kvar!!)


Den gamla vedspisen. Stod inne i vårt kök till 1977 när svärföräldrarna renoverade. När vi renoverade funderade vi på att ställa in den igen... Så blev icke fallet o kanske den hamnar i bagarstugan nån gång!


En gammal svagdricksflaska


En tom, men tjusig låda för julgransljus!



I förrådet fanns den här! Det är någon av barnen som gjort Maria o Josef med får och det lilla Jesus-barnet. Det är han som ligger till vänster klädd i mintgröna "kläder"!! Dom är väl för söta!!


OK, vi tar trappan upp till övervåningen... Där finns sånt som egentligen skulle kastas... nej, sånt som inte används så ofta!! Kastar jag, ja då ska man ha det veckan efter!


Den här lådan har min man velat slänga under flera år. I somras sa jag att han skulle hjälpa mig ner med den. (Jag hatar att gå upp på vindan! Gillar inte trappan. Men den är ändå bättre än den förra. Den gick rätt upp för väggen!! Då bar jag aldrig nåt, varken upp eller ner!!) Här finns en massa Burda o Neue Mode från 70-talet o framåt!


Det här gamla skåpet skulle jag vilja göra nåt av.... men vad?? Saft-Majan har jag fått, men aldrig använt... Vet inte när jag kokade saft sist, heller. Kanske ska ställa den i Loppis-förrådet också!!

Sen tog batterierna till kameran slut, så det blir inga mer lagårdskort idag!!



Inga kommentarer: