söndag 4 november 2007

Kök, forts...

När vi byta fläkt blev hyllan lite sluttande. Kan inte ha vad som helst där nu, kan ju ramla ner o gå sönder!! Men theburkar är ok där! Som ni vet älskar jag the, har olika sorter i burkarna.


Närbild på bänken närmast ingången (vi har ingen dörr från hallen in till köket, den tog vi bort när vi renoverade!) Här är det knökfullt ibland... Men nu ser det ok ut! Den vita korgen full med tidningar o reklamblad. Lite svarta saker... stereon... brukar vara en bärbar dator på, om jag vill höra "Radio Guld" när jag jobbar i köket (undrar var den är??). Har ni lyssnat på den radiostationen? Bara gamla godingar från 50, 60 o 70-tal! Är bra att lyssna på musik via cyberrymden!

En av mina alla Cult-saker. Har fått den av elever, men har köpt till dessa brickor. Älskar Cult!!

Men vad är då detta?? Jo, den yngste sonen skulle göra "vad som helst" som hade att göra med de 4 elementen! Han fick med alla! Vind, vatten, eld o jord. Vind - segel på båten, vatten - båten går på vatten, eld - gjord av tändstickor (+ seglet), jord - träet som stickorna är gjorda av växer ur jorden. Smart grabb!! Gissa om det tog tid att göra den??

Nu vet ni lite hur det ser ut i mitt (ja, ja - vårt!!) kök!!

1 kommentar:

NICOLINAS BONING sa...

Vem har han fått smartheten efter...kan det vara mor kanske;-)