fredag 2 november 2007

Nöjestripp...

Att jag inte hade något nytt inlägg igår beror inte på att jag var helt slut efter alla i förrgår! Vi tog oss en tur till den stora staden o shoppade o umgicks med barnen.
Tittade på olika badrumsinredningar...suck... Finns hur mycket som helst, men inget duger!! Ja, det fanns en som möjligtvis skulle kunna passa. For iväg på olika småaffärer för inhandling av olika saker. Men det jag visar här är några fynd på Myrorna! Som liten (och i o f s även nu!!) har jag alltid velat ha en pigtittare. Köpte en för några år sedan på auktion. Den här kunde jag inte motstå igår. Billig var den också - 85 kronor!! Funderar på att måla den... ja, vit i så fall!


Samlar på snaps- och likörglas. 4 för en tjuga! Åker strax in i diskmaskinen!
(Duken vävde jag när jag var 19 år! Det skulle jag inte kunna göra idag!)

På den stora möbelaffären hittade jag mycket fint. Bland annat ett nytt köksbord för nästan 15 000 med tillhörande stolar för 20... Men jag köpte istället den här tallrikshållaren?? Eller vad är det nu det heter?? Den passade bättre min kassa!

Det blev också en hel del julkalenderssaker, men det kan jag inte visa här! Åt en god middag med två av barnen på en kina-restaurang. Därefter blev det en tur till den tredje, hon kunde inte lämna Boris!! Tog några kort på honom, men han var så busig så det blev mest bak- eller framdel som kom med!! Kvällen var nästan natt innan vi kom hem o stupade i säng. Nu blir det lugnt med inlägg en stund. Ska försöka städa lite...

Ha en skön fredag! (Här lyser solen, kanske blir en promenad!!)

Visst ja! Den tjusiga pumpagubben som jag ställde på bron... Frågade min man när han kom hem om han inte märkt nåt? Jo, du hade inte tänt någon lampa! Inget om pumpagubben!! Å detta för det hade börjat blåsa!! Ljuset hade slocknat! Typiskt!!

Varför vill inte radavstånden bli det som man lägger in? Har provat o redigerat nu flera gånger men texten ovanför glasen blir utan radavstånd.....

1 kommentar:

Amoroso sa...

Vilken underbar pigtittare! Jag letar också efter "den rätta"! Har också drömt om en sådan sedan barnsben.. :-) Hoppas du får en härlig helg!