tisdag 20 november 2007

Tisdagstema

Omgjort...

Lite långsökt... Här har det varit tät skog förut. Det togs ut för kanske 5 - 6 år sedan. Frötallar lämnades, nu har dessa fröat av sig o de flesta av frötallarna är också borta. Den här stod kvar igår...


Det här är efter vår väg mot huset, så det ser lite konstigt ut när vi kommer hem. Tack o lov är det fortfarande skog kring huset! (Ni kan se på en tavla på ett tidigare inlägg hur jag bor!)
Både jag o dottern var gråtfärdiga när vi såg hur det blev...vi gillar träd o skog!

Mer bilder med Tisdagstema: http://vimsig.com/tisdagstema/?p=169

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så synd att de tar så mycket när det skall "gallras" i skogen, tänk så många djur som nu är alldeles vilsna och inte hittar hem.. 8`)

Ann-Sofie sa...

Skog är mysigt och jag förstår att ni saknar er!
Vad massa snö ni har..kram

Randi sa...

Såna vyer försöker jag undvika. Man blir såååå sorgsen. Förstår din känsla.

Anonym sa...

Trist när skogen gallras bort så, den är ju vacker samt fyller sin funktion, men det är ju ett nödvändigt ont...

//E

Maria sa...

KAnske nödvändigt, men tråkigt!!

Mindi sa...

Hej kompiiiis!

Jag är inne och läser i kapp... Njuter utav alla dina inlägg och alla underbara bilder. :)Du kan fånga DET på bilden tycker jag. :)

Jag har varit off.... jobbat hela helgen. I dag är det sjätte dagen på raken jag jobbar plus att jag har så sabla ont i ryggen. Uppepå det har jag ont i halsen och ska ha mens... kan det liksom bli värre? ;)

Stooooor kram
M I N D I som är ledig i morgon.... jihoooo

Della sa...

Jag skulle nog föredra att ha haft kvar skogen.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja visst är det tråkigt och jobbigt när hela ens närmiljö blir ny och annorlunda på så kort tid ! Vi har oxå fått en helt ny och kal utsikt på framsidan av vårt hus , hua man känner sig vilsen och oskyddad på nåt vis .
Men bilden är vacker !
Tack för titten inne hos mej ! Jag har nu lagt ut en bild på locktångs/krusmanicken .
Kram/Lotta

Wickans värld sa...

Hej alla kommenterare.... (hm)
Jag får intala mig själv om att det SKA tas ner. Att det är avverkningsbart, men det känns alltid när ett träd faller...
Är alltid orolig när det är storm hur mycket som ska fara. Tänk jag som bott i stan har blivit en sån trädkramare!!
Kram till er nu!!

Anonym sa...

Verkligen synd!
Tänker...
Kanske var det just för skogen skull ni också valde ert boende en gång i tiden...!?