söndag 11 november 2007

Vilken härlig helg!

Åh, vilken trevlig helg jag har haft! Ungar hemma från lördag mitt på dan till alldeles nyss! Den här tårtan (ja, en tårta,vilken som helst!) hade jag beställt med dottern. En fin o jättgod köpte hon! Men den hade hamnat lite snett i kartongen därför ligger den kvar på pappret. Mandelbotten, sen chokladmousse, därefter jordgubbsmousse o sen en geleröra o frukt på, chokladgaller på sidan.. mums!!


På kvällen for vi till en "Internationell afton". God mat från nästan hela världen o underhållning likaså!

Har snöat både idag o igår, så det fanns lite att ta av. Här är svärsonen o Boris ute o leker i snön... Boris tyckte det var spännande!!

Sånt här kul törs man göra fast man är vuxen, om man gått BF o om man undervisat där!! =) Heja BF o vi som har barnasinnet kvar!! Ja, ja - dottern hängde med på ett hörn också!!

Till alla er som kommenterat hos mig - jag återkommer i morgon. Nu ska jag ägna mig åt dagens huvudperson!! Ha en bra söndagkväll o vecka!!

6 kommentarer:

Skatan sa...

Hej! Ha - vad härligt att se en snögubbe : )

Kransen är gjord av mossa...om det är stjärn eller björnmossa lär jag mig aldrig!

Sov gott!

Kajsa sa...

Vilken härlig.. eh.. Kan man säga snögubbe?! :) Liknar en söt kanin.
Underbart med första snön och snö.. figurer.
Tack för inlägget om min Tilda-tavla. Blev glad! :)
Ha det gott!
Kram
Kajsa

Elzie sa...

Ni ser ut att ha haft enhärlig snöhelg. Här kom det bara lite vitt, men det låg kvar till dan efter i alla fall *s*.
Såg att du är en bokläsare. Har du läst "En flicka som kallas Alice" av Kristin Hannah? En helt underbar bok.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

NICOLINAS BONING sa...

Jag flinade gott åt din...hmhm...ursäkta,dina barns fars diskmedelspump...fniss...förstår att han har lääängtat efter en sån läääänge;-)
Kan du inte ta hit Boris hem till mig så att jag får gosa lite med honom...han är ju såååå söt&gullig!
Tårtan ser nästan lika söt&go ut som han!
Kul med nya tårtor som man inte har provat förut.
Kramar/Birgitta

Johanna sa...

Hej fina mor! Jag snodde bilden på Andreas och Boris till min blogg.. Tack! :) Har tillochmed skrivit ett nytt inlägg nu.. Kram kram!

Mindi sa...

Men så mycket gott.... slurp. ;)

Vad häftig med all snö. :) Här snöar det var och varannan dag men jag vet inte var snön tar vägen för det är bara lite lite som ligger kvar på backen. ;)

Stor kram
M I N D I