lördag 13 oktober 2007

Bagarstugan IV

Mer tidningar o tapeter... Här kan man läsa lite historik o vem som har dött!!
Om man förstorar bilden så ser vi att tidningarna är från slutet av 1800-talet!





Trappan upp till loftet. Den är lite "vinn o sne" nu när den inte har stadga på sidorna... tycker inte om att gå dit upp...



Åskan brukar gå ganska hårt här, som ni vet! Min make säger att det är så mycket träd här så "varför ska blixten slå ner i huset för?". Ja, det frågar jag mig också!! Den har ju tagit lite tekniska saker för oss... Här slog blixten ner i ellednings-ingången till stugan.... Som tur var även detta "före min tid". Men jag tycker inte om satt se brännmärkena... Till planerna hör att brädfodra om... den gamla är nerriven!! Nu har ni sett lite av bagarstugan! Har inte varit uppe på loftet o fotat... kommer kanske sen....

Inga kommentarer: