söndag 14 oktober 2007

Söndagförmiddag...

Nu har jag städat undan efter gårdagens middag. Vi hade goda vänner på besök o åt den goda Mango Chutney-kycklingen som "Guldkant på livet" lagt ut! Jättegod!! Vi hade en trevlig kväll med god mat (som sagt! Maken fick göra både kycklingen o pannacotta! Själv gjorde jag toast skagen till förrätt) o god dryck, förutom en konjak, som herrarna tom slängde i vasken!!
Ska nu både diska o tvätta! Dvs jag lägger mig på kökssoffan en stund!! =)
Det här kan jag nog säga är vår bästa möbel! Här ligger vi o tar igen oss efter middag, ligger o läser, ligger o mår dåligt i... Vi ryms faktiskt här både min man o jag!! Vi ligger ofta "skaföttes" o läser, att vi slumrar till en stund hör till! =)
Vi har klätt om soffan en gång, tyg finns till nästa! Men jag tror inte jag vill ha det nu...
Den här soffan har vi nu haft i 26 år, sedan vi flyttade in i vårt nybyggda hus. Köpte även saxlampan då, den måste snart få en ny skärm!! Carl Larsson tavlorna har hängt med sedan jag flyttade hemifrån! Det enda som är gjort med dom är att jag bytt från röd ram till trävitt.
Nej, ingen mer historik, annars hinner maskinerna gå ut!
Ha en skön söndag!! (Maken har inte så mysigt nu... han är ute i älgskogen o det är grått grått...)


1 kommentar:

♥ Pia... sa...

Hej..fin soffa...precis såna tavlor hade jag med en gång..men de försvann..puts väck..tror de kan vara på vinden eller oxå har "någon" slängt dom...vilket är mest troligt..men jag saknar tavlorna .....PIA