torsdag 25 oktober 2007

Dagens speltips!

Nej, det är ingen illegal spelverksamhet jag hade tänkt tipsa om utan ett roligt spel!! En tradition i vår familj är att vi alltid köper ett spel till familjen som julklapp. Sedan försöker vi att spela det på julafton, men oftast blir det TP. Men vi köper även spel fast det inte är jul, som det här!

Det här spelet spelade jag för första gången hos en kompis, hon hade fått tag på det från USA. Ett jättekul spel som är ett "avancerat" domino - Double Twelve. Det fanns inte att få tag på i Sverige, så vad gör man?? Jo, snälla K skulle få besök från USA så hon beställde ett spel. Men det var tungt!! 2 kilo extra blev det på flyget!! Brickorna verkar vara gjorda av nåt elfenbenliknande material (men det är INTE det, måste jag säga - bara liknande!)
Dessutom är det en snygg plåtburk....



Brickorna har samma storlek som vanliga dominobrickor.


Man börjar med att lägga ut den svarta "starter piece" o sedan utgår man från den.

Ser ni ett sådant spel - köp det. Det är jättekul att spela!


Nu till något helt annat!! Titta Dotter! Jag har köpt kravmärkta o dessutom fairtrade bananer!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooh! Duktig mamma! :)Nu blidde jag stolt! Puss och kram!

Randi sa...

Mycket bra tips! Jag köper också alltid ett nytt spel till jul och jag håller med, TP vinner ofta ändå.
Det här verkar kul. Svårt att ta med från USA, om det väger så mycket. Synd, men hoppas det kommer hit också.
Tack för tipset!

Randi sa...

Tack för din kommentar och för din info betr. spelet. Nu får jag skicka ut spejare i Stockholm - eller vet du var det finns?
Jo, jag var där. Och det var smockfullt i butiken. Fattar inte att folk hittar dit. Det ligger inte vid stora vägen - man måste VETA att den ligger där den ligger. Det var så mycket folk i butiken att jag inte kunde fotografera och det var ju synd. Nästa gång jag åker dit får det bli en vardag.
Kram

Lotta sa...

Härligt med familjespel! Ditt spel ser väldigt skoj ut!

Tack för snälla ord på min blogg!

Ha det gott och spela lugnt!

Kram
Lotta

Anonym sa...

Visst är det kul med spel, det ingår i mitt jobb att spela :0)

Anonym sa...

Kul idé med ett nytt spel varje år! Här blir det inte så mycket spelande förutom nån match TP nån gång då o då.

Jag har virkat mina mormorsrutor i ett jeansgarn som heter Rodeo (Bomull/Akryl) passar virknål 4. Affären där jag köpte det har stängt, så jag kan inte skaffa mer av det! Får väl hitta nåt liknande i värsta fall!

Gonattkramis AnCa...

Anonym sa...

Tack snälla Wickan! Det är ingen brådska med letandet, ta det när du känner för det...