måndag 15 oktober 2007

Måndag... o jag mår bra!!

Hej alla mina bloggvänner o tack för alla värmande /lindrande kommentarer!! =)
Det har varit en jättefin dag o allt har gått bra... Men vi fikade nyss den kladdiga kakan, får se hur det går efter den! Trodde jag lagt in receptet på den, men det hade jag inte! Bilden jag tog på kakan nyss blev inte bra, i stället får det bli en bild på den nyttiga middagen istället!
Det blev träff för jaktlaget i går, förhoppningsvis blir det lite kött i frysen snart! I morse tog jag fram älgfärs (snart slut så vi har varit lite rädd om den...) o det blev rotsaksgryta ikväll (potatis, kålrot, morot, vitkål o lök hade jag i idag). Tycker det är så gott. Krydda med salt o peppar o buljongtärning (o vatten), sedan timjan! Mums!


Nu håller en kokoskakesmet på att svälla... ska försöka klara disken sen. Jag o min kollega ska ha med oss lite fika i morgon. Jobbet bjuder på 11 bullar till 22 ungdomar!!!! Tycker det är lite snålt så vi fyller på med lite!
Efter bakningen blir det "Gynekologen i Askim"! =)
Ses i morrn!!

3 kommentarer:

Mindi sa...

Mmm.... i går gjorde vi biffar på älgfärs. Mums!

Stor kram
M I N D I

Anonym sa...

Ja visst känns det ok att ta en liten bit kaka till kaffet om man ätit så nyttig mat? Jag tappade ett glas idag när jag plockade ur min diskmaskin, tror du fumlighet smittar via blogg??? Ha det så gott!!! Kramis AnCa

Wickans värld sa...

Försökte lägga in en kommentar hos dig Anca, men det blir bara felmeddelande... Försöker igen i morrn. Men jag skrev bl a - det är väl ett virus som går... hahaha!!
Tycker ditt sovrum ser mysigt ut!!

Provar igen i morrn.

Kram o go natt till er alla!