lördag 27 oktober 2007

Jag är på symöte!

Dvs jag sitter och syr! Ska sy nya gardiner till mitt arbetsrum. Visade spetsen jag köpte igår. Är lite less på de gardiner jag haft nu i några år. Tror jag hänger upp dem i makens arbetsrum...fniss... han har ändå inte märkt att han varit utan gardiner i snart två år...
Sen är det gardiner till två rum till...
Hoppas att jag kan visa vad jag sytt i eftermiddag.... eller i morgon.... =)
Här visar jag mina symaskiner!

Min älskade overlock! Är den bästa maskin jag haft! Det enda krångliga är trådträdningen, tar lite tid...

För två år sedan köpte jag en ny "vanlig" symaskin. Tänkte om jag köper en lite mer avancerad kanske jag får tillbaka mitt "syil"... Det har inte hänt än! Jag har sytt några gardiner, kuddar o lagt upp byxor!! Måste ta kontakt med symaskinsaffären så jag får gå "kurs" att jag blir påmind om alla finesser på maskinen. Jag hade högt flygande planer när jag köpte den om allt jag skulle sy.... Jag har tyg så det räcker till massor av saker...

Inga kommentarer: