lördag 13 oktober 2007

Nåt skitäckligt!! Varning!!

Jag tror att jag inte vill städa idag... Gör nån liten grej, sätter mig vid datorn.... Nu hade jag tänkt vara riktigt duktig. Men nu sitter jag här igen!! Måste visa!! Skulle diska ur hinkar o krukor av det jag rensade ur växthuset. Har diskat nästan varje dag, det är några stycken som ska rengöras. Jag håller till i tvättstugan för att slippa allt i köket. Igår tog jag in 5 krukor... idag skulle jag diska dom... tyckte det luktade lite väl mycket ur den första... började diska utvändigt. Det var en sån där självvattnande kruka, så innergrejen var kvar däri... hade diskat utsidan... skulle ta ur den inre... o i tvätthon ligger det här!! En död råtta!!! Bläää!! Hur i hela friden har den tagit sig in i krukan? Har den krupit genom bevattningsröret o sedan blivit dränkt där nere??? Äckligt var det då!! Tog en tidning o petade upp råttan o sen blev det kremering i pannan.

Diskade ur resten av krukorna men det var fortfarande lite kymigt...

Å här sitter jag nu.... Måste putsa fönster i rummet.... Vi ska ha middagsbesök o tre o en halv timme o jag har inget gjort....



Etiketten för det här inlägget får bli djur! Hahaha!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men va mysigt! :P

Annika sa...

Det är inte alla som kan skryta med husdjur i krukorna ;)
Blev lite nyfiken när du skrev om en gammal dopklänning, den får du gärna visa någon gång =)

Ha en bra fortsättning på helgen, kram Annika

NICOLINAS BONING sa...

Guuud,jag hade dött på stubben alltså!!!
Jag gillar ABSOLUT INTE råttor!
Det spelar ingen roll att man&barn i detta hus säger att det som katten kommer hem med inte är råttor utan små möss...jag vet väl hur råttor ser ut;-)
Kram/Birgitta

Stina sa...

Åh, ett litet gosedjur. *s*

Handplockat sa...

och vips försvannn din städ iver....

Ser att du åxå visar en bagarstuga
kul

du har mkt fint i bloggen

ha en go söndag