tisdag 30 oktober 2007

Tisdagstema

Trasig...
...snyft...
Det här är min farfars gamla spegel. Den har stått mot en vägg i väntan på att bli upphängd. Jag hade några bilder som var lite knövliga som jag ville platta till... lade dom under spegeln o mattan... Den låg lite på sidan i det rum där äldste sonen brukar sova när han kommer hem. Nu var det så att han skulle sova över hemma o jag tänkte "han ser ju spelgeln, jag ska inte behöva tala om för honom att han ska akta den. Han är ingen liten unge heller..." Jag skulle duscha innan natten, då kommer sonen o bankar som en galning på dörren. "du måste komma". Berättar att jag står i duschen o det får vänta. Men det kan det inte. Fråga vad det är men får bara till svar att jag måste komma. När jag då kommer in i rummet får jag se spegeln.. snyft...
Ja, vad gör man?
Har funderat på att sätta in nytt glas, för det här är för trasigt att limma. Det var (är) orginalglas med fasett runt kanten...
Jag skulle sagt till att det låg en spegel på golvet... Släcker man lyset o ska sen gå upp o hämta en sak spelar det ingen roll om var saker o ting ligger på golvet...


20 kommentarer:

Johanna sa...

Meeeen... Dumma storebror! Han är ju lite klantig av sig, men hur ska man veta? Stackars mamma.. :( Puss å kram!

faster atta sa...

Oj, ja vad säger man... Spegeln är iallafall jättefin, trots trasigt glas. Det kanske finns något likande spegelglas i en antik handel? Eller rama in ett foto på farfar så blir det en tavla?...

kram

Johanna sa...

Om tisdags-tema: Hur ska man posta inlägget då? Ska man klicka på e-mail? Då försöker min dator starta outlook oh det har inte jag..

Anonym sa...

Näe vad trist, hoppas den går att laga på ettt eller anat vis.

Anonym sa...

åh, vad tråkigt... hoppas att du kan laga den på något bra sätt och hänga upp den igen...

Anonym sa...

Nämen dumma mamma och stackars storebror! Förstår att du snyftar, den är ju jättefin och kommer att fortsätta vara det med nytt glas!

Tidsmästarinnan sa...

hej, det är första gången jag är här och kikar. Vad fint du har, och vad synd med spegeln - men den är ju fin ändå även om det inte blir riktigt samma med nytt glas. Men jag känner så väl igen känslan när man grämer sig sådär!
Hoppas du hittar en bra lösning för den fina spegelramen!
Glada hälsningar
S

Anonym sa...

Äsch, vad trist! Vilken superfin spegel, hoppas du kan lappa ihop den igen på något vis :) Vacker var den! Kramar, Sofie

Anonym sa...

Det är jag som är lillasystern, blev inte riktigt lika sur som jag ser ut på bilden=) Vilken fin spegel, hoppas du lyckas fixa till den!

Anonym sa...

Va tråkigt! Synd på en sån fin spegel!

Wickans värld sa...

Hej Mallan!
Nu vet vi ju att kameran kan ljuga!!
Fick höra förra veckan att jag alltid ser sur ut på kort.... =(
Men det är jag ju inte!! =)
Så det tror jag inte om dig heller!

Anonym sa...

Ah, vad tråkigt! Det gamla glaset går ju inte att ersätta även om den blir hel när man sätter in ett nytt. orginal är ju alltid orginal liksom.

När jag var yngre fick jag min mammas gamla docka, en sådan med sköldpaddsmärket i nacken, och en gammal pojkvän sätter sig på den. Grrr! Jag har alla bitarna kvar än men det hjälper ju inte...

Kram kram

Anonym sa...

Tyvärr...så är det väl mammas fel...hihi ! Men lämna in den och få nytt glas i den, så håller den nog länge än...och kanske sätt upp den på väggen istället...hihi !
*
Ha en fin tisdag !
KRAM EVA

Anonym sa...

Så tråkigt, hoppas verkligen du slipper 7 års olycka...fast det där är ju skrock, o det tror jag inte på, kram

Anonym sa...

Jaha du hade oxå en trasig spegel : ( Vad fin den var. Jag hade tur som lyckades klara glaset iaf.

Starka Pippi sa...

Attans också....men vilken vacker ram, den är ju fortfarande hel åtminstone.

Ha en underbar höst!

Granne med Selma sa...

Lider med dig! Men ramen är vacker och slipat glas kan du få ditsatt av glasmästaren. Fast förstår att du är ledsen. Säkert han som gjorde det också...
Kram på dig!

Anonym sa...

Måste ju smyga in och kolla vem du är som hälsat på mig!

Anonym sa...

Tur i oturen att det inte var ramen som gick sönder... Ha det gott =)

Anonym sa...

Fy så synd på en fin spegel. Ersättningsglas blir aldrig samma som originalet!