torsdag 18 oktober 2007

Kaffe- o thepaus

Vi ligger på vår härliga kökssoffa o läser, jag o min man. Har lånat hem Stieg Larssons andra bok till maken o själv läser jag en annorulunda bok av Maja Lundgren - Myggor o tigrar.
Men vi måste få oss en fikapaus. Själv dricker jag ett himla gott the - "Himlagott".
Har tänkt visa mina muggar - här kommer de första.

Fast det är egentligen min mans! Han fick ett halvt dussin, gjorda av en lokal keramiker. Det roliga i det hela är att jag har tidigare fått en tillbringare, o två skålar i olika storlekar i samma serie!!


Vi tog den här härliga feta kakan till, Tinas tigerkaka. Recept hittar ni på http://www.aftonbladet.se/matvin/mat-tina/tinasrecept/article557069.ab Den är mums!

Ha en trevlig kväll! Nu ska jag lägga mig på soffan igen...


6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med god bok och fika. Hoppas ni har det bra i soffan.

Maria sa...

Jag tycker också att Himlagott är himla gott! Och förpackningen är fin!
Den där kakan ser ju väldigt god ut, är den lite kladdkakig?

Anonym sa...

Fikat och latat sig, ser man på! Hur går det med målningen då? Heja, heja! Idag igen! Är det ingen annan som hejar på Dig??? Nej skämt å sido visst måste man unna sig lite gött ibland oxå...
Kvällskramis AnCa

Skatan sa...

Hjälp vad gott det ser ut!!

Du, när jag läste ditt inlägg tänkte jag först: min anonymitet är röjd...någon vet vem jag är! Men när jag kom till det där med lövet i munnen hejdade jag mig : )

Sov gott!

Amoroso sa...

Låter som en jättemysig kväll. Och jag vill passa på att tacka dig för ditt inlägg som du skrev under min bloggpaus. Jag är nu tillbaka, känner mig jätteinspirerad att börja på nytt! Hoppas du får en härlig helg!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina muggar ni har, de passar ju perfekt till himlgott te! Och tack för kaktips och recept! Trevlig helg! Mari.