fredag 26 oktober 2007

Nu fungerar det!!

I morse hade jag tagit ut lite komptid. Funderade vad jag skulle göra o såg allt som fanns att göra... tog kort på det (!) o skulle lägga in!! Men det gick ju inte så bra i morse!! Under tiden datorn höll på att lägga över foton blev det faktiskt så att jag gjorde lite grann av allt det jag skulle visa!!!

Den här högen är en del av all reklam som kommit måndag till torsdag! Något är direktreklam. Det har legat på golvet vid soffan o väntat på att bli bortplockat! Det har jag nu gjort och jag har tom hunnit kasta det på återvinningen!!


Å vad är då detta?? Jo, det är mina dahliaknölar som ligger i pannrummet o torkar. Ja, det är jorden som ska torka på knölarna så jag kan ta bort det lättare o sedan lägga undan knölarna till mars (tror jag det var!) nångång! Jag har i n t e hunnit städa bort knölarna...


Nästa hög är smutstvätten! Överst ligger en rosa skjorta, vi hade rosa-dagen i tisdags (på jobbet). Rosa band såldes o vi skulle vara klädd i rosa. Det är en skjorta jag lurade på min man för ett antal år sedan. Vi skulle på bröllop... Tror inte han har haft skjortan så många gånger sen dess, men jag har däremot haft den några gånger, bl a just på rosa-dagen!! Tvätten är inte avklarad. Men jag har nyss köpt tvättmedel så snart kanske!!


Dom här små sankt pauliorna skulle fått en egen kruka. Här är det fyra blad som förökat sig. Tror tom att det är fyra olika färger!! Ska bli spännande att se! Har inte planterat dom än....


Sista... diskbänken.... Jo, jag har både plockat ur, ställt i mer o diskat det. Urplockning ur den är inte gjord än. Har fått torka ordentligt först. Brukar oftast stänga av diskmaskinen när torkningen är, eller rättare sagt jag har inte den inprogrammerad. Tycker det är lite onödigt! Diskbänken är också rensad o torkad!! Tänk att jag fick gjort lite grann nytta! Sen lade jag mig en halvtimme på min sköna soffa o läste min bok Mias hemlighet av Maria Eriksson, en fortsättning på Gömda o Asyl som hon skrivit tillsammans med Liza Marklund. Bra böcker allihopa!!

Nu har jag då kommit hem från min sista arbetsdag innan helgen. Skönt!! Ska fortsätta med att ta mig en fika, sedan lägger jag mig och läser en inredningstidning jag köpt. Kom inte ihåg vilken det var.... Visar sedan + nåt annat jag handlat!!

Ha en skön eftermiddag!!


Inga kommentarer: