onsdag 24 oktober 2007

Rikedom och kärlek!!

Det här det är rikedom och kärlek!! Min man som är ute o skogen o hugger ved o sedan kapar, klyver och "ladar" den. Allt detta för att jag (ja, även han) vill ha varmt inomhus o varmt vatten när det blir vinter! Nu är det så att jag vill ha det extremt varmt (fryser när det går under 23 grader....) så det går åt lite extra mycket ved! Jag behöver också bara säga "jag fryser" då går han o eldar eller shuntar ut mer värme! Men han kan även värma mig på annat vis! =)


Här har vi en annan sak som känns som rikedom! Att ha kött i frysen. Här är årets (hitintills) "skörd" av älgfärs. Allt det andra har maken redan paketerat! Nu ska jag paketetera detta så han slipper! I fjol paketerade jag ingenting, han gjorde allt! DET är kärlek!!



Det mörka i den gula bunken är bröd!! När köttet är slut stoppas det ner en hårdbrödskiva för att få ut allt kött! Dessutom blir kvarnen lite renare o man slipper rensa bort allt "slams".

Jag sa till maken - "jag har skrivit om dig på bloggen, läs det innan jag publicerar det". Han kom tillbaka gav mig en puss o sa "ska du paketera själv, det var snällt ?". "Ja" sa jag. "Det är kärlek det också!" =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi vad söta ni är! :) Puss och kram och hälsa pappa också!

NICOLINAS BONING sa...

Det kallar jag verkligen kärlek;-)
Jag tycker absolut inte om rått kött...det vänder sig i magen på mig när jag ska ta i det nämligen.
Och så ska du paketera färsen själv;-)
Kram/Birgitta

Amoroso sa...

Åh allt sånt där kroppsarbete är kärlek så det förslår. Allt som är jobbigt är kärlek :-) Att hjälpas åt och göra det tillsammans är oxå kärlek.. Min man och jag ser det som ett nöje att städa tillsammans, ja det är sant. Vi får det fint omkring oss samtidigt som vi gör det ihop *love is in the air* :-) Precis samma känsla som när man paketerar älgkött så att den andra slipper. Hoppas du får en jättemysig fredag!